zondag 27 april 2014

Op dit moment teken ik veel op de zendala tiles.De voorgetekende(pre-string) tile op de foto is nu mijn favoriet en je ziet een van de resultaten. Gebruik ik andere tangles op dezelfde pre-string tile, dan krijg ik een totaal andere zendala. De voorgetekende zendala's blijven daardoor boeiend om op te werken. Het tekenen op een zwarte zendala met een witte gel pen werkt anders dan met de micron 01 pen, die gebruikt wordt op de witte tiles en zendala's. Dat was even wennen. Bij de zwarte zendala gebruikte ik ook nog de zenstone en een wit carcoalpotlood van Sakura. De tangle aan de rand heeft een leuke naam: BUMPER! BUNZO is de naam van de tangles in het midden. Ik noem ze echter mossels, want tja, als inwoner van Zeeland, teken ik graag de "mossels". Als de tekening een naam mag hebben, noem ik het "de Mosseldans". At this moment I draw a lot on the zendala tiles.De pre-string tile in the picture is my favorite and you see a result. If I use other tangles in the same pre-string tile, I get a totally different zendala. The pre-string zendala remain therefor always interesting to work on. Drawing on a black zendala with a white sakura gelly roll pen works differently than the 01 micron pen, which is used on the white tiles and zendala's. It took some time to get used to that gelly pen. In the black zendala I worked also with a ZenStone and a white charcoal pencil from Sakura. The tangle on the edge has a cute name: BUMPER! Bunzo is the name of the tangles in the middle. However, I call them mussels.( As a resident of New Zealand, I like to draw the "mussels"). If the drawing may have a name, I call it the "Mussel Dance."

2 opmerkingen:

  1. Prachtige Zendala's Stella. Ik teken zendala's meestal op groter papier, ik heb alleen de zwarte zendala tiles meegenomen in oktober. Die moet ik toch maar gauw eens gaan gebruiken. Heb je foto's gezien van mensen die naar Tangle U zijn geweest, zij hebben daar met kleur op gewerkt, prachtig zijn die, je ziet bijna niet meer dat oorspronkelijke tiles zwart waren. Ga ik ook gauw eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Diana, geen idee hoe ze die kleur verwerkt hebben. Ik wacht jouw uitprobeelsel ... En uitleg... Af en dan ga ik het ook eens doen. Lijkt me geweldig. Momenteel " durven" mijn cursisten nog niet aan de zwarte tiles. Grappig, het heeft bij mij ook even geduurd. Ben benieuwd naar jouw eerst kleurige zendala

    BeantwoordenVerwijderen